Οι Συμβουλές μας
Εκπαιδεύομαι σωστά… για να οδηγώ με ασφάλεια.
Υποψήφιε οδηγέ
Παραλαμβάνοντας το δελτίο εκπαίδευσης – εξέτασης (ΔΕΕ), ξεκινάς την εκπαίδευση σου στην οδήγηση οχημάτων, προκειμένου να αποκτήσεις τις γνώσεις, τις ικανότητες και την συμπεριφορά που θα σου επιτρέψουν να οδηγείς με ασφάλεια. Είναι γνωστό ότι κάθε χρόνο στη χώρα μας δυο χιλιάδες άνθρωποι χάνουν την ζωή τους σε τροχαία ατυχήματα, ενώ τριάντα δυο χιλιάδες τραυματίζονται και πολλοί από αυτούς μένουν ανάπηροι για όλη τη ζωή. Συνειδητοποίησε λοιπόν ότι πρέπει να δώσεις μεγάλη βαρύτητα στην εκπαίδευση σου. Η σωστή εκπαίδευση θα έχει σαν αποτέλεσμα να οδηγείς με ασφάλεια και να συμβάλεις στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.
Υποψήφιε οδηγέ
Σκέψου ότι αποκτώντας την άδεια οδήγησης θα έχεις στα χέρια σου όχι μόνο τη ζωή σου, αλλά και τη ζωή των άλλων.
Άρχισε την εκπαίδευσή σου με ενδιαφέρον και υπευθυνότητα και κάνε βίωμά σου την ασφαλή οδήγηση.
Ασφαλής οδήγηση σημαίνει
Να αναγνωρίζεις και να εκτιμάς το μέγεθος των κινδύνων που δημιουργούνται κατά την κυκλοφορία των οχημάτων.
Να έχεις πλήρη έλεγχο του οχήματος σου, ώστε να μη δημιουργείς επικίνδυνες καταστάσεις και να αντιδράς σωστά σε περίπτωση που ανακύπτουν τέτοιες καταστάσεις.
Να τηρείς τις διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.
Να εντοπίζεις έγκαιρα τις πιο σημαντικές τεχνικές βλάβες του οχήματος σου και να τις αντιμετωπίζεις με τον κατάλληλο τρόπο.
Να γνωρίζεις και να εκτιμάς όλους τους παράγοντες που επηρεάζουν τη συμπεριφορά των οδηγών (οινόπνευμα, φάρμακα, κόπωση, ελαττωματική όραση κ.τ.λ.), ώστε να διατηρείς πλήρως τις ικανότητες που απαιτούνται για την ασφαλή οδήγηση.
Να συμβάλεις στην ασφάλεια όλων αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς και κυρίως των πιο ευάλωτων σε κινδύνους όπως πεζοί, παιδιά, ηλικιωμένοι, άτομα με ειδικές ανάγκες κ.λ.π., σεβόμενος την προσωπικότητα των άλλων.
Και μη ξεχνάς υποψήφιε οδηγέ ότι η ασφαλής οδήγηση διευκολύνει προστατεύει σώζει. Γι’ αυτό εκπαιδεύσου σωστά για να οδηγείς με ασφάλεια.
Σχεδόν όλοι μας θα ζήσουμε την εμπειρία ενός σοβαρού τροχαίου ατυχήματος…
Αν όμως όλοι φορούσαμε ζώνη ασφαλείας θα σώζονταν στην Ελλάδα 300 άνθρωποι το χρόνο !!!
γι’ αυτό… Θέλω να σε πείσω ζώνη μπρος και ζώνη πίσω.
Μύθοι και… πραγματικότητα
Μύθος 1 Δεν χρειάζομαι ζώνη ασφάλειας σε μικρές διαδρομές ή με μικρές ταχύτητες Περισσότερα από 80% των ατυχημάτων συμβαίνουν σε ταχύτητες μικρότερες των 65χλμ./ώρα. 3 στα 4 θανατηφόρα ατυχήματα συμβαίνουν σε απόσταση που δεν ξεπερνά τα 40 χλμ. από σπίτι.
Μύθος 2 Μπορώ να σωθώ αν πεταχτώ έξω από το αυτοκίνητο σε περίπτωση ατυχήματος Οι πιθανότητες να σκοτωθεί κανείς αν πεταχτεί έξω από το αυτοκίνητο είναι 10 φορές μεγαλύτερες.
Μύθος 3 Το αυτοκίνητο μου έχει αερόσακους, συνεπώς οι ζώνες δεν είναι απαραίτητες Οι αερόσακοι είναι επικίνδυνοι αν δεν φοράτε συγχρόνως τη ζώνη.
Μύθος 4 Οι πίσω θέσεις είναι ασφαλείς, άρα τι χρειάζεται η ζώνη Προσφέρει πρόσθετη προστασία. Αποφεύγονται οι περισσότεροι θανάσιμοι τραυματισμοί και ο κίνδυνος και ο κίνδυνος να εκσφενδονιστείς στους εμπρός επιβάτες με ορμή ανάλογη με βάρος ενός ελέφαντα !!!
Μύθος 5 Αισθάνομαι να με περιορίζει η ζώνη ασφαλείας όταν τη φοράω Οι ζώνες είναι σχεδιασμένες ώστε να μας επιτρέπουν να φτάνουμε οτιδήποτε είναι απαραίτητο καθώς οδηγούμε.
Μύθος 6 Νοιώθω μεγαλύτερη σιγουριά όταν κρατάω το παιδί στην αγκαλιά Σε μια σύγκρουση με 30 χλμ./ώρα ένα παιδί 7 κιλών φεύγει από την αγκαλιά ενός προσδεμένου ενήλικα με δύναμη 135 κιλών !!! |
Αιτίες ΣΟΒΑΡΩΝ τροχαίων δυστυχημάτων Οι βασικότερες παραβάσεις που οδηγούν, κατά κανόνα, σε θανατηφόρα ή σοβαρά τροχαία δυστυχήματα είναι Οδήγησης σε κατάσταση μέθης Υπερβολική ταχύτητα Αντικανονικό προσπέρασμα Είσοδος στο αντίθετο ρεύμα Παραβίαση Παραβίαση προτεραιότητας Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη Επικίνδυνοι ελιγμοί Χρήση εκτυφλωτικών φώτων Απόσπαση προσοχής του οδηγού Κούραση του οδηγού
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Αν ο οδηγός αυτοκινήτου ή μοτοσικλέτας σέβεται και εφαρμόζει τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ., συντηρεί με επιμέλεια το όχημά του (κυρίως τα συστήματα πέδησης, διεύθυνσης, ανάρτησης, φωτισμού), σέβεται και εφαρμόζει τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ, Αν ο πεζός σέβεται και εφαρμόζει τις διατάξεις του Κ.Ο.Κ.,
Έχουμε: Aμεση και σημαντική μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων, Aμεση και σημαντική μείωση των νεκρών, αναπήρων και τραυματιών από τα τροχαία δυστυχήματα. |
Οδηγώ με ασφάλεια ΣΗΜΑΙΝΕΙ Στο άθρο 20 του ΚΟΚ καθορίζνται τα ανώτερα επιτερπόμενα όρια ταχύτητας. Ορισμένα από αυτά είναι:
Μην ξεχνάμε όμως ότι:
Ο ΚΟΚ επιβάλλει αυστηρές κυρώσεις στους παραβάτες των ορίων ταχύτητας. Ειδικότερα προβλέπει:
|
Οδηγώ με ασφάλεια ΣΗΜΑΙΝΕΙ Σύμφωνα με τον ΚΟΚ (άρθρο 17) το προσπέρασμα προπορευόμενου οχήματος επιτρέπεται, μόνο όταν μπορεί να γίνει χωρίς κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορείας και εφόσον ο οδηγός προειδοποιήσει έγκαιρα και σύμφωνα με τιςρυθμίσεις του ΚΟΚ την υπόλοιπη κυκλοφορία. Το προσπέρασμα γίνεται πάντοτε από αριστερά. Από δεξιά επιτρέπεται μόνο στην περίπτωση που ο οδηγός του προπορευόμενου οχήματος έχει καταστήσει σαφή την πρόθεση του (χρήση φλας, θέση στο οδόστρωμα) να στρίψει αριστερά. Δεν σποσπερνάτε στις περιπτώσεις που απαγορεύεται από τον ΚΟΚ (άρθρο 17, παρ 3) όπως:
Όταν σας προσπερνούν διευκολύνετε την κυκλοφορία με απλές κινήσεις όπως:
Σε οδόστρωμα διπλής κατεύθυνσης, που χωρίζονται με διαχωριστική γραμμή, το προσπέρασμα απαγορεύεται αν:
|
Αιτίες πρόκλησης ΣΟΒΑΡΩΝ ΤΡΟΧΑΙΩΝ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΩΝ Οι βασικότερες παραβάσεις που οδηγούν, κατά κανόνα, σε θανατηφόρα ή σοβαρά τροχαία δυστυχήματα είναι: · Οδήγηση σε κατάσταση μέθης · Υπερβολική ταχύτητα · Αντικανονικό προσπέρασμα · Είσοδος στο αντίθετο ρεύμα · Παραβίαση STOP · Παραβίαση προτεραιότητας · Παραβίαση ερυθρού σηματοδότη · Επικίνδυνοι ελιγμοί · Χρήση εκτυφλωτικών φώτων · Απόσπαση προσοχής του οδηγού · Κούραση οδηγού Οδηγώ με ασφάλεια ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΩ ΜΕ ΚΟΚΚΙΝΟ, ΣΤΑΜΑΤΩ ΣΤΟ STOP ΚΑΙ ΔΙΝΩ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ! Σύμφωνα με το άρθρο 26 του Κ.Ο.Κ., στους ισόπεδους οδικούς κόμβους, η προτεραιότητα ορίζεται με κατάλληλη σήμανση (πινακίδες) ή σηματοδότηση (φανάρια). Όπου δεν υπάρχει τέτοια σήμανση, η προτεραιότητα ανήκει σε αυτόν που έρχεται από δεξιά. Αν σε διασταύρωση ρυθμίζεται η κυκλοφορία από τροχονόμο, τα σήματα του υπερισχύουν της σήμανσης ή της σηματοδότησης. Δεν πρέπει να ξεχνάτε : Η προτεραιότητα είναι κανόνας που πρέπει να τηρείται από όλους τους οδηγούς. Να λαμβάνετε υπόψη τα ενδεχόμενα λάθη οδήγησης των άλλων. Να λαμβάνετε υπόψη ακόμη και την απρόβλεπτη κίνηση ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού (παιδιά, τυφλοί, άτομα με μειωμένη κινητικότητα, ηλικιωμένοι, πεζοί). Στις διασταυρώσεις με σιδηροδρομικές γραμμές, προτεραιότητα έχουν πάντα τα τρένα. Αν σε διασταύρωση υπάρχει φωτεινός σηματοδότης, όταν ανάψει κόκκινο, σταματήστε πριν τη διάβαση πεζών (αν υπάρχει) ή πριν τη λευκή γραμμή διακοπής πορείας (αν υπάρχει) ή πριν το στύλο του φωτεινού σηματοδότη. Δεν ξεκινάτε (όταν ανάψει πράσινο) αν δεν βεβαιωθείτε ότι έχει σταματήσει η κυκλοφορία από την προηγούμενη σηματοδότηση. Αν σε διασταύρωση υπάρχει πινακίδα STOP, επιβάλλεται η ακινητοποίηση (μικρής ή μεγάλης διάρκειας) του οχήματός σας, πριν την κάθετη άσπρη γραμμή ακινητοποίησης (αν υπάρχει) ή στη νοητή προέκταση του πεζοδρομίου του διασταυρούμενου δρόμου. Παραχωρείτε την προτεραιότητα, σε όλα τα οχήματα που κινούνται στο διασταυρούμενο δρόμο, είτε δεξιά, είτε αριστερά. Αν σε διασταύρωση υπάρχει πινακίδα παραχώρησης προτεραιότητας, παραχωρείτε την προτεραιότητα σε όλα τα οχήματα του διασταυρούμενου δρόμου (είτε έρχονται από αριστερά είτε από δεξιά), χωρίς υποχρεωτική ακινητοποίηση του οχήματος, αλλά με μείωση της ταχύτητας, σε τέτοιο βαθμό, ώστε να ελέγξετε απόλυτα την κίνηση στο διασταυρούμενο δρόμο. |